Thursday, April 27, 2006

Kdepak sloužili?

Učitel náš usmál se a odvětil uctivě: „Odpusťte, pane četníku, já jsem bohužel na vojně nebyl!" „A jakpak se tedy stali učitelem?" podivil se četník. „Chodil jsem do škol — také do varhanické — a udělal jsem zkoušku na učitelství." „A tak," prohodil četník, „to voni jsou jako už stu-dovanej učitel! A copak jejich starej?" „Můj principál chodil také jenom do škol a nebyl nikdy vojákem." „Není možná, vždyť je mu už přes padesát let!" namítal zase četník. „A vyučuje už taky podle nového způsobu?" „Zajisté," odpověděl učitel, „on přišel sem z velké městské školy, byl podučitelem nebo snad učitelem na hlavní škole v Jihlavě." „Tak?! No, to jsem žádostiví" zvolal obřadně četník, oblekl rukavice, nasadil přílbu na hlavu, vzal pušku na rameno, podal učitelovi ruku a pravil odcházeje:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home